Ga naar de inhoud

WordPress tip: neem alle reacties serieus

Door Koen Schipper op 16 mei, 2023

Geschatte leestijd: 2 minuten

Eén ding dat de rangschikking van je site echt verbetert, is gebruikersbetrokkenheid.

Hoe meer interactie je bezoekers hebben met je site, hoe meer Google zal denken: “Hé, dit is een populaire site, dus laten we de rankings verhogen zodat meer mensen ervan kunnen genieten.”

Een uitstekende (en gratis) manier om betrokkenheid te stimuleren is via WordPress reacties. Door mensen toe te staan hun mening, feedback, advies, enz. achter te laten, krijg je niet alleen een indruk van wat ze van je inhoud vinden, maar worden anderen ook aangemoedigd om mee te doen.

Natuurlijk kunnen er gevallen zijn waarin je geen commentaar wilt hebben, en het is gemakkelijk genoeg om ze uit te schakelen voor individuele berichten of pagina’s in je WordPress dashboard.

Antwoorden op WordPress reacties is ook een goed idee, omdat het je site meer een persoonlijkheid geeft, wat betekent dat mensen er eerder vertrouwen in zullen hebben. Als je je zorgen maakt over spamreacties, kun je een reCAPTCHA toevoegen aan je reactieformulier, die door robots gegenereerde spam tegenhoudt. Het is echter nog steeds waarschijnlijk dat er van tijd tot tijd junkmail doorheen druppelt. Veel daarvan zal worden opgevangen door uw spamfilter, maar je moet routinematig alle junk verwijderen, samen met alle beledigende opmerkingen (sommige mensen kunnen zich echt niet beheersen), ongeacht waar ze verschijnen.

Je WordPress dashboard bevat veel instellingen waarmee je kunt instellen hoe je site omgaat met reacties. Deze zijn beschikbaar in het menu ‘Instellingen’ onder ‘Discussies’.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *